Новини

15 Березень 09:32
15 березня - Всесвітній день захисту прав споживачів!
15 березня - Всесвітній день захисту прав споживачів!

Щороку 15 березня відзначається Всесвітній день захисту прав споживачів (World Consumer Rights Day). Це права, які належать усім людям, коли вони купують будь-який товар чи замовляють послугу для прямого користування чи володіння, а не для перепродажу чи виробництва.

Першим світовим лідером, який офіційно перейнявся споживчими правами, став президент США Джон Кеннеді. 15 березня 1962 року в американському Конгресі він виступив із Біллем про права споживачів. Цей документ декларував права: на вибір, на безпеку, бути почутим, на інформацію.

В 1983 році Генасамблея ООН встановила 15 березня як День захисту прав споживачів, а в 1985 перелік цих прав було розширено чотирма пунктами. Додалися право на задоволення базових потреб, право на відшкодування, право на здорове навколишнє середовище, право на споживчу освіту. Відтоді в захисті цих прав полягає основа діяльності як національних, так і Міжнародної організації споживачів.

Україна – перша серед країн СНД ще у 1991 році прийняла Закон "Про захист прав споживачів", який отримав високу оцінку Європейської спільноти. Прийняття цього Закону – це реальний крок до реалізації намірів України стати членом Європейського Союзу, що й було закріплено Угодою про партнерство і співробітництво між ЄС та Україною, підписаною 16 червня 1994 року.

Україна з 1994 року є членом Європейської Комісії Генерального Директорату споживчої політики та з 1997 року – членом міжнародної організації незалежних споживачів "Конс'юмерс Інтернешенел", яка створена при ООН.

Проте всі ми знаємо, що незважаючи на норми чинного законодавства, на українські прилавки потрапляє і неякісна харчова продукція, і неякісні товари широкого вжитку, часто український споживач отримує послуги, рівень яких є незадовільним. Забезпечення конституційних прав громадян як споживачів на відповідну якість і безпеку товарів, робіт, послуг, отримання необхідної, достовірної та доступної інформації про них – один із пріоритетних напрямів діяльності Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області.

Протягом 2023 року фахівцями Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами було забезпечено функціонування цілодобової гарячої консультаційної лінії для споживачів, через яку надано 1960 консультацій, також в робочий час через "Громадську приймальню" надано 1182 консультації, розглянуто 291 звернення громадян з наданням покрокових дій щодо захисту своїх споживацьких прав, в результаті чого було повернуто коштів споживачам на суму 186,64 тисяч гривень.

Головне управління вітає всіх з Всесвітнім днем захисту прав споживачів! Бажаємо, щоб ваші права ніколи не порушувалися і завжди були захищеними!

 

Записатись
Подати скаргу