Новини

18 Січень 15:44
Відмовили в обслуговуванні українською? Товар на полиці магазину не містить інформації державною мовою? Розповідаємо, як захистити свої права.
Відмовили в обслуговуванні українською? Товар на полиці магазину не містить інформації державною мовою? Розповідаємо, як захистити свої права.

Відповідно до пункту І Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 року №677, Держпродспоживслужба є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, зокрема, рекламного законодавства.

З 16 січня 2021 року набрала чинності стаття 30 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", основною вимогою якої є використання української мови під час обслуговування споживачів.

Підприємства, установи та організації всіх форм власності, фізичні особи-підприємці, інші суб'єкти господарювання мають здійснювати обслуговування та надавати інформацію про товари (послуги), у тому числі через інтернет-магазини та інтернет-каталоги, державною мовою за замовчуванням. Обслуговування може здійснюватися іншою мовою тільки якщо на цьому наполягає споживач і знайдено прийнятну для обох сторін мову комунікації.

У разі порушення прав на отримання інформації та послуг українською мовою необхідно звертатися до мовного омбудсмена.

Виробники (виконавці, продавці) в Україні всіх форм власності мають надавати споживачам інформацію про вироби (товари), роботи чи послуги державною мовою. Інформація про товари, роботи чи послуги доводиться до відома споживача в порядку, у спосіб та в обсязі, що визначені статтею 15 Закону України "Про захист прав споживачів". У разі, якщо крім державної, інформація про товари та послуги надається також іншими мовами, обсяг інформації про товари та послуги державною мовою не може бути меншим за обов'язковий обсяг інформації згідно з вимогами, встановленими Законом України "Про захист прав споживачів".

Звернутись до Держпродспоживслужби ви можете у разі придбання товару, на якому відсутня повна достовірна інформація державною мовою або, наприклад, якщо ви стали відвідувачем закладу громадського харчування, у якому наявне меню не містить інформації українською. 

Також, варто зазначити, що згідно статті 6 Закону України "Про рекламу", мовою реклами в Україні є державна мова, тобто будь-яка реклама (зовнішня, внутрішня, друкована, звукова тощо) має бути реалізована виключно українською мовою.

 

Записатись
Подати скаргу